Monday 3 August 2015

Petua Menurunkan Berat Badan?

Assalamualaikum.

Image result for gemuk
Sumber Cik Google

Kebelakangan ni, aku betul-betul risau dengan berat badan aku yang makin menaik ni. Perlu lakukan sesuatu sebelum terlambat. Kalau aku, nak turunkan berat badan, aku akan jogging. Sebab Cardio lebih effective. Aku tak target sangat untuk bina muscle. Badan Lean pun dah ok.

Sesetengah orang, workout tapi tak buat cardio. Salah tu. Kita kena sejajar la. Muscle kita bina, cardio pun buat jugak. Kalau badan tegap, tapi stamina tiada, tak boleh jugak. Esok rutin 4km tanpa henti akan dimulakan semula. Kalau larat, ingat nak buat pagi sekali, petang sekali. (Hari-hari!). Sebelum start, kena minum kopi tawar dulu untuk tingkatkan metabolisma dalam badan.

Semoga berjaya. :{ Kena ada komitmen dengan badan ni.

Nota Kaki: Nak jogging, tapi sekarang pun tak tidur lagi. Haih.

No comments:

Post a Comment